• Foto1
  • Foto6
  • Foto7
  • Foto8

Wij zijn een recreantenclub voor volwassenen (18 jaar en ouder) waar alle niveau's welkom zijn. We hebben een bloeiende vereniging met ca. 50 leden waar gezelligheid voorop staat. Op de speelavonden kan het er fanatiek aan toe gaan, en daar draait het uiteindelijk toch om. ABC is opgericht in 1980. In de beginjaren hadden we ongeveer 70 tot 80 leden. Daarna werd de badmintonsport minder populair, maar we hebben nu al weer een aantal jaren een stabiel ledenaantal rond de 50 leden. Opvallend is dat we ook aardig wat dames als lid hebben. We zijn niet aangesloten bij een badmintonbond maar spelen sinds een aantal jaren mee in de RBB Breda competitie. Er wordt op een leuk niveau gespeeld en we organiseren drie keer per jaar een intern toernooi, waar op niveau wordt ingedeeld.

Adres
Wij spelen in het Verlaat te Almkerk. Het adres is 't Verlaat 1 voor wie de TomTom nodig heeft om het te vinden. Onze speelavond is woensdag van 19:30 tot 23:00 uur. Er zijn vier banen tot onze beschikking.

LET OP: Vanwege de sloop en nieuwbouw van 't Verlaat zijn we tijdelijk uitgeweken naar 't Rondeel in Woudrichem. Zie ook het nieuwsbericht elders op deze website.

Vrijblijvend meespelen
Drempelvrees voor nieuwe leden is niet nodig. Iedereen is welkom om maximaal drie keer vrijblijvend mee te spelen om het spel te leren kennen én om de gezellige sfeer te proeven.

Contributie + lid worden
Wil je lid worden dan betaal je bij ons geen inschrijfkosten, maar alleen de contributie van € 45,00 per half jaar. Lid worden kun je elk moment doen door je aan te melden via het inschrijfformulier. Na inschrijving wordt de contributie pro-rata vastgesteld tot de 1e januari of 1e juli.
We werken met automatische machtigingen, bij het inschrijfformulier wordt de machtigingskaart verstrekt.

In het kader van de wetgeving “Algemene verordening gegevensbescherming”, kortweg AVG genoemd, heeft ABC Almkerk een verklaring opgesteld waarin wordt uitgelegd hoe zij haar ledenadministratie voert. Dit document is terug te vinden via deze link. Er wordt bij het invullen van het inschrijfformulier expliciet gevraagd om hiermee akkoord te gaan.

Variatie
Op de speelavonden wordt er vaak gewisseld. Wij spelen niet met vaste koppels of teams. Iedereen kan met iedereen spelen. Zo leer je snel alle leden kennen. Er worden zowel herendubbels, damesdubbels als mixpartijen gespeeld. Telkens één set en dan wordt er gewisseld. Zo komt iedereen snel aan de beurt.

Toernooi
Drie keer per jaar houden we een intern toernooi (zie agenda) waarbij je aan de hand van een loting 5 á 6 partijen speelt, iedere keer met een andere partner en tegen andere tegenstanders.

Bank: Rabobank NL55RABO0301523177 t.n.v. ABC Almkerk
BIC: RABONL2U